Forum nie tylko o Tibii i OTS...

Nie tylko o Tibii i OTS...


#1 2010-05-06 21:08:52

 Dantez

http://i37.tinypic.com/2rxttv8.gif

Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2008-03-17
Posty: 1946
Nick: Danreg
Profesja: Elite Knight
Server: Celesta
Level: 116

Odpowiedzi - Chill&Grill

Od 20 do 21 kwietnia mieliście możliwość bezpośrednio zadać pytania do menadżerów produktu. Pytania dotknęły różnych tematów: PvP, balansowanie postaci, środki zwalczania oszustw, wprowadzenie w życie nowych zasad, zagadnienia techniczne i wiele innych. Najczęściej zadawane pytania doczekały się odpowiedzi od trzech menadżerów produktu: Guido, Craban i Skyrr.

W tym miesiącu będziemy ujawniać odpowiedzi na pytania krok po kroku, kilkanaście na tydzień. Nowo dodane pytania oraz odpowiedzi będą umieszczane na samej górze w oddzielnej kategorii. Licznik Q&A wskazuje ilość opublikowanych pytań, odpowiedzi oraz ile jeszcze jest ich przed nami.

Gra oraz zawartość

http://static.tibia.com/images/news/guido_challenges.jpg

P: Ludzie od dłuższego czasu proszą o nowe questy oraz wyzwania pod względem wysokiego poziomu 150+ do 200+. Masz jakiekolwiek plany w związku z tą sprawą?

Guido: Ten temat stał się ważniejszy, ponieważ coraz więcej graczy osiąga wysoki poziom. Tak, będziemy dodawali nowe funkcje specjalnie zaprojektowane dla dużych poziomów. Do tej pory powstały jedynie plany o tym, że dodamy kilka trudnych nowych obszarów, potworów, questów, najazdów oraz imprez w kolejnych aktualizacjach. Ponadto, biorąc pod uwagę, że zaklęcie z największym wymogiem możemy zdobyć już na 70 poziomie, zastanawiamy się o nowych czarach dla wysokich poziomów.


P: Czy zastanawiasz się nad zmianą kary śmierci?

Craban: Zasadniczo tak. Ważnym punktem jest zdefiniowanie pojęcia kary śmierci. Kara śmierci składa się z kilku elementów i ma kilka skutków. Według nas kara śmierci jest jedną z podstawowych funkcji, która sprawia, że Tibia jest jedną z trudniejszych gier. Chcemy by śmierć się liczyła. Chcemy abyś miał uczucie o śmierci. To powinno Tobie w tej chwili zaszkodzić i spowodować gniew. Ma to spowodować prawdziwą frustrację. Dlatego mogę powiedzieć, że zastanawiamy się nad tą kwestią. Musimy ustalić, które czynniki śmierci postaci bolą najbardziej. Przykładem może być utrata pozycji na niskim poziomie, strata pieniędzy z powodu błogosławieństwa na wysokim poziomie i oczywiście powód śmierci, w tym PvP oraz wiele innych aspektów.

P: Czy zamierzasz zrobić trzeci dodatek do strojów, kiedy my jesteśmy chętni je zbierać?

Guido: Na początku planowaliśmy trzy dodatki do strojów. Ale ponieważ zabiera to bardzo dużo pracy, aby stworzyć podstawowe stroje i dodatki, zmniejszyliśmy liczbę dodatków do dwóch. Od tego czasu woleliśmy dodać kilka nowych strojów zamiast doganiać pierwotny plan wprowadzenia trzech dodatków. Obecnie nie mamy żadnych planów co do trzeciego dodatku. Z pewnością nie zobaczycie tego w tym roku.

P: Jakie jest Twoje zdanie na temat tak zwanych „legendarnych przedmiotów” (złoty hełm, demoniczne nogawice, rogaty hełm, itp.)?

Skyrr: Zakładam, że to pytanie odnosi się do wszystkich przedmiotów, które nie mogą być zdobywane regularnie w grze np. przez questy. Jako stary gracz, który dołączył do CipSoftu, ostatnio w 2009 roku doświadczyłem „starych czasów”. Większość istniejących rzeczy pochodzi z tego czasu. Jako stary gracz zawsze lubiłem, to że są wyjątkowe i każdy z nich ma swoją historię.

P: Biorąc pod uwagę stały spadek liczby aktywnych graczy na wielu światach Open PvP, uważasz, że Open PvP jest wciąż realnym światem gier, specjalnie do tego przeznaczonym?

Skyrr: Przypuszczasz, że spadek liczby graczy online jest bezpośrednio połączony z problemami Open PvP – jednak nie zgadzam się z tym wnioskiem. Od początku działania "Anti-Cheating Reloaded" liczba aktywnych botów znacznie spadła. (Tak, wiem, że w grze ciągle można zauważyć boty, jednak my wciąż z nimi walczymy). Ale tych botów, które przemierzały światy gier, teraz brakuje, więc spodziewaliśmy się spadku liczby graczy. Odkąd zauważyliśmy, że coraz mniej botów używa się na światach Open PvP, to świadczy o tym, że spadek na tych światach jest znacznie mniejszy. Dodatkowo mamy wahania sezonowe, które zdarzają się co roku w tym samym czasie.

Nadal wyżej wymienione rzeczy nie muszą zrobić czegoś z Open PvP, myśleliśmy nad serwerami Open PvP. To jest powód, dla którego zaczęliśmy dyskusję o ulepszeniach systemu wojen z wybranymi graczami. Przed tym mieliśmy dyskusję na naszym forum. Chcemy zaadresować kilka spraw na serwery Open PvP. I jeżeli ktoś życzy sobie jakieś opcje na Open PvP, które nie zostaną wprowadzone, pomyślimy nad innym sposobem ich zaimplementowania. W każdym razie, chciałbym wyrazić mój niepokój na temat graczy, którzy chcą PvP bez karania za uśmiercanie, ale nie grają na Hardcore PvP, która oferuje tę opcję.

P: Zastanawiam się czy są już jakieś plany dotyczące balansowania postaci w nadchodzących aktualizacjach?http://static.tibia.com/images/news/craban_vocation_balancing.jpg

Craban: Na pewno jest już plan pracy na balansowanie postaci, które nastąpią wkrótce. Duża część tego planu opiera się na równowadze sił pomiędzy profesjami, również opieramy to na równowadze broni i sprzętu, zasobów, łupu, ceny, potworów i terenów łowieckich oraz wiele więcej. Wszystkie te rzeczy mają bezpośredni wpływ na porównywanie postaci. Profesje są różne, ale każda z nich jest interesująca i da się nią grać, w końcu wszystkie mają takie same szanse na postęp w grze. Rycerze są ciekawsi w grze, co sprawia, że czarownicy i druidzi są bardziej wyjątkowi. Aktualnie poszukujemy nowego projektanta treści gry, którego głównym zadaniem będzie praca nad bilansem zawartości strony. Razem z tą osobą będziemy głębiej wnikać w ten temat jeszcze w tym roku, ale nie mogę obiecać, w którym momencie będziemy mieli coś do przedstawienia. Co więcej, balans w grze jest bardzo delikatną sprawą, co oznacza, że nie będzie aktualizacji, która zrobi BAM! i wszystko będzie idealne. Takie rzeczy wymagają czasu i powinny odbywać się stopniowo.


Zasady i oszukiwanie



P: Znając wpływ oszustów na wszystko, jakie są Twoje plany na przyszłość, aby wyeliminować wszystkie oszustwa?

Skyrr: To pytanie zakłada, że możliwe jest „wyeliminowanie wszystkich oszustów”. W Tibii znajdą się zawsze jacyś gracze, którzy próbowali zdobyć nieuczciwą przewagę poprzez wiele środków i jestem pewien, że niezależnie od wszelkich środków wprowadzamy zmiany, dzięki którym nie będzie tych, którzy starają się znaleźć nowe sposoby na osiągnięcie tego celu. Z naszego punktu widzenia nie myślimy o tym, że nigdy nie będziemy w stanie wyeliminować wszystkich oszustów raz na zawsze. Dla nas jest to raczej stała walka, w której staramy się zapobiec oszustom tak bardzo jak to jest możliwe. To musi być zrównoważone przez inne cele, jakie posiadamy, aby nie ukarać uczciwych graczy. Anti-cheating jest dla nas ważnym przedsięwzięciem, na który menadżerowie produktu przeznaczają sporo budżetu – regularnie, a nie tylko raz.

P: Czy jesteś zadowolony, że tak wiele ludzi narzeka na problemy dotyczące oszustów i jeśli nie, jak chcesz to zmienić?http://static.tibia.com/images/news/skyrr_legendary_items.jpg

Skyrr: Oczywiście, że nie jestem zadowolony, gdy wielu naszych graczy zobaczy coś jako problem. Jednakże, często rzeczy nie są tak proste jak się to wydaje na pierwszy rzut oka. W przypadku botów, widzimy gwałtowny spadek oszustwa, zwłaszcza, że wprowadziliśmy na stałe ostateczne ostrzeżenia. Jednak nie jest to co liczy się dla Ciebie. Nie mierzysz problemu w całkowitych liczbach, ale przez Twoje osobiste doświadczenie, jak wędrówka do Twoich ulubionych miejsc polowań i sprawdzenie czy tam są boty. Tak więc, jesteśmy bardzo zadowoleni z wpływu naszych działań, jednak daleko nam jeszcze do rozwiązania problemu.

Jak chcemy to zmienić? Z jednej strony, wciąż ulepszamy i rozwijamy metody wykrywania botów. Również opracowujemy nowe koncepcje, które pozwalają nam rozwiązywać problemy występujące w grze – ostatnio wprowadziliśmy funkcję raportowania. Z drugiej strony, mamy nadzieję, że gracze będą odczuwać skutki naszych działań w grze krok po kroku. Dostajemy pozytywne opinie od graczy, którzy mówią nam, że dawne tereny, które zostały zaatakowane przez boty, dziś są od nich wolne. A my i tak będziemy nadal wywierali stali nacisk na dalsze rozwiązania.


P: Dlaczego uważasz, że aktywni Mistrzowie Gry nie pomogą rozwiązać minusów aktualnego systemu rozpatrzenia wykroczeń?

Skyrr: System Mistrzów Gry został wprowadzony na samym początku Tibii. Był to system zaprojektowany na potrzeby gry niekomercyjnej i działał bardzo dobrze przez lata. Dziękujemy naszym Mistrzom Gry, którzy poświęcali czas, aby rozwiązywać problemy Tibijczyków. Lecz Tibia zmienia się z dnia na dzień, najbardziej zauważalna zmiana, to przekształcenie struktury gry na komercyjną, za którą gracze płacą i bardzo się to rozwinęło. Pragniemy zaoferować jakościową obsługę naszych graczy, która będzie dostępna. Oczywiście, analizowaliśmy możliwość poboru większej ilości Mistrzów Gry, którzy by pracowali na zasadzie wolontariatu, jednakże znaleźliśmy wiele powodów, które wykluczają tą możliwość w aktualnej sytuacji. Więc, chcemy zachować pozytywne aspekty Gamemasterów, ich pomoc, wiedzę i motywacje w dalszym działaniu, i zachować im w systemie pomocy, gdzie adresowane są pytania o problematyczne punkty w regulaminie.

Klienty, Serwery i inne techniczne zagadnienia.



P: Czy kiedykolwiek rozważałeś możliwość otworzenia Test Serwera dla zabawy w takie dni jak np. urodziny Tibii używając klienta Tibii 7.x?

Craban: To pytanie ma dwie części i na każdą pozwolę sobie odpowiedzieć osobno.

1) "Test serwer dla zabawy": Mamy tutaj niezgodność w pojęciach. Prawdziwy "Test Serwer" ma na celu testowanie. To pytanie pokazuje, że powinniśmy odseparować serwer, w którym testowanie będzie zakończone, ale nie zostaje uruchomiona gra ze zwyczajowymi konsekwencjami. Pytasz o serwer, przeznaczony całkowicie do gry "for fun", z nawiązaniem do zwykłych serwerów Tibii. Jeżeli usunęlibyśmy cząstkę "test" z pytania, mógłbym powiedzieć, że ten pomysł nie jest zły, a zainteresowanie nim jest widoczne. Nie mamy w planach otworzenia takiego serwera, ale też nie ma powodu by wykluczyć ten pomysł. Problemem nie jest otworzyć sam serwer "for fun". Pytaniem jest, czy będą jakieś interesujące warianty tego pomysłu. Jednakże, jak już mówiłem, nie ma planów w tym kierunku, i jeżeli mielibyśmy zrobić coś takiego, to na pewno nie w najbliższym czasie.

2) "Wersja klienta 7.x": To pytanie została zadane wiele razy, a nasza odpowiedź jest niezmienna: Nie zrobimy tego. Wykorzystam okazję i powiem wam więcej, dlaczego:
Otóż, ciągle dopracowujemy Tibię i nie staramy się jej jakoś zmieniać, lecz ulepszać. Więc udostępnianie starszych wersji spowodowałoby postawienie kroku w tył. Te starsze wersje zawierają błędy i słabości, które zostały naprawione, więc jeżeli zrobimy to, gracze bardzo szybko zobaczą, że tak nie jest lepiej.
Po drugie, gracze ciągle pytają o stare mechanizmy gry, lecz z nową zawartością. To nie zadziała, odkąd niektóre nowe rzeczy, działają tylko przy współpracy nowych mechanizmów. Aby te prośby zostały spełnione, musielibyśmy przywrócić starą wersję i zaprojektować nowe rzeczy od początku tak, by działały pod daną wersję klienta. Oprócz poświęconego czasu na te działania, nie otrzymałbyś starego serwera, ale nową dziwną wersję, mieszankę czegoś nowego i starego.
W końcu, zauważyliśmy, że spośród tych wszystkich zgłoszeń, nie ma zgodności, co do wersji klienta. Nigdy nie będziemy w stanie zadowolić każdego, ponieważ każdy ma inną opinie na ten temat.

P: Czy planujecie wprowadzić system, który ochroni graczy przed śmierciami spowodowanymi atakami DDoS?

Skyrr: Oczywiście, chcemy chronić graczy przed takimi zgonami. Jednakże, jeżeli wprowadzimy możliwość która ochroni Cię przed śmiercią i stratami po niej, Ci którzy mogą rozpocząć taki atak, zaczną nadużywać tej opcji np. wysyłając atak DDoS gdy ich postać będzie bliska śmierci. To jest problem dotyczący wszystkich dodatkowych opcji: musimy nie tylko sprawdzać, czy one działają, lecz czy nie są nadużywane. Więc, wolimy pracować razem z naszymi usługodawcami, by usprawnić strukturę naszej sieci, co powoduje bezskuteczność takich ataków. Wiele takich ataków zostaje zablokowanych każdego tygodnia, a gracze tego nawet nie odczuwają. Ale oczywiście, staramy się dalej usprawniać nasze serwery i ich ochronę, by obronić się przed atakami na większą skalę i nie doprowadzić do zgonów postaci graczy.

Inne



P: Tibia jest świetną gra, wielu z nas ją lubi i gra w nią co dzień. Wiemy też, że nie jest idealna. Jakie zagadnienia martwią Was najbardziej?

Guido: Patrzę na to w ten sam sposób. Tibia jest niezła i wkładamy w jej rozwój wiele pasji. Oczywiście, jest jeszcze wiele do dopracowania. Najbardziej martwi nas botting, znajdowanie odpowiedniej granicy, pomiędzy odpowiednimi rodzajami PvP i przekształcenie Tibii tak, by była "łatwiejsza" dla nowych graczy. Głównie chcemy mieć zadowolonych graczy, a pod względem biznesowym, więcej klientów

P: CipSoft często był oskarżany za bycie odizolowanym od ich własnej gry. Czy kiedykolwiek myślałeś nad stworzeniem grupy graczy, i przedyskutowanie z nimi nowych pomysłów przed ich wprowadzeniem oraz obmyślenie planów na przyszłość?


Craban: Tak, robiliśmy tak wiele razy. Po jednej stronie mamy takie grupy graczy. Jesteśmy firmą, która tworzy gry, więc mamy również wielu graczy, a wielu z nich jest aktywnymi Tibijczykami. Inni są doświadczeni w innych grach. Wracając do tematu, próbujemy połączyć te doświadczenie i stworzyć sobie pomocne tło.
Z drugiej strony, mamy dyskusje z naszymi pomocnikami. Możesz również przemyśleć uczestnictwo w skupionych grupach odkąd ich jedynym celem jest poświęcenie grze tak jak doświadczenie w niej.
Na koniec, ostatnio rozpoczęliśmy dyskusję z kilkoma graczami, którzy pomagali nam z systemem wojen. To jest pewna grupka graczy, która została wspomniana w tym pytaniu, więc tak, robimy to teraz.

Więcej pytań i odpowiedzi będzie opublikowanych w każdy majowy czwartek.

Nastawcie się na to!
Wasi Community Managers

Ostatnio edytowany przez Dantez (2010-05-06 21:34:00)


2009-02-23 - data mianowania na Redaktora
2010-08-26 - data rezygnacji
http://img268.imageshack.us/img268/9939/25985.png

Offline

 

#2 2010-05-06 21:15:12

Gargamel

http://i37.tinypic.com/2s9vupj.gif

11566283
Skąd: Na Mapie :D
Zarejestrowany: 2008-07-07
Posty: 482
Nick: Kookie
Profesja: Etheria ||WyapasOts
Server: 175+....
WWW

Re: Odpowiedzi - Chill&Grill

"P: Ludzie od dłuższego czasu proszą o nowe questy oraz wyzwania pod względem wysokiego poziomu 150+ do 200+. Masz jakiekolwiek plany w związku z tą sprawą?

Guido: Ten temat stał się ważniejszy, ponieważ coraz więcej graczy osiąga wysoki poziom. Tak, będziemy dodawali nowe funkcje specjalnie zaprojektowane dla dużych poziomów. Do tej pory powstały jedynie plany o tym, że dodamy kilka trudnych nowych obszarów, potworów, questów, najazdów oraz imprez w kolejnych aktualizacjach. Ponadto, biorąc pod uwagę, że zaklęcie z największym wymogiem możemy zdobyć już na 70 poziomie, zastanawiamy się o nowych czarach dla wysokich poziomów."


Nawet, nawet ....
Ciekawie sie robi na rl...
Poczekam tak do 6.5 i chyba zaczne grac na RL ; d


http://img844.imageshack.us/img844/5093/111ke.gif

Offline

 

#3 2010-05-06 21:28:05

 Dimek

http://i50.tinypic.com/242swno.jpg

Zarejestrowany: 2008-04-05
Posty: 1855

Re: Odpowiedzi - Chill&Grill

Ale sie wysiliłeś nawet zdjęcia nie dodałeś i nie pogrubiłęś nicków CM.Troche więcej zaangażowania w sumie to skopiowanie ale na przyszłość to poprawiaj bo sie nie rzuca w oczy a o to chodzi


http://i44.tinypic.com/kd01v7.png
http://www.kiep.pl/img21/2011/03/18/1300408688dance.gif

Offline

 

#4 2010-05-06 21:36:55

 Dantez

http://i37.tinypic.com/2rxttv8.gif

Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2008-03-17
Posty: 1946
Nick: Danreg
Profesja: Elite Knight
Server: Celesta
Level: 116

Re: Odpowiedzi - Chill&Grill

O obrazkach rzeczywiście zapomniałem :S
Nicków GM nie będę pogrubiał bo to bez sensu skoro i tak pytania są pochylone


2009-02-23 - data mianowania na Redaktora
2010-08-26 - data rezygnacji
http://img268.imageshack.us/img268/9939/25985.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narutospritecenter.pun.pl www.everastots.pun.pl www.gyarukei.pun.pl www.radiotopmusic.pun.pl www.mrr.pun.pl