Forum nie tylko o Tibii i OTS...

Nie tylko o Tibii i OTS...


#1 2007-10-04 19:49:38

Guzur

http://i34.tinypic.com/3321jrs.gif

Zarejestrowany: 2006-04-17
Posty: 1526
WWW

Tibia i podróże po jej świecie.

Gracz: Jak się masz?
Seymour: Cóż, król nie przysyła już wcale wojska, akademia ma przerażająco mało pieniędzy, a koniec świata jest bardzo blisko. Poza tym, czuję się dość dobrze, tak sądzę.

Większość podróżników oczyściła ścieki Rookagaard’u, wielu wspięło się na naturalną, ciemną wierzę w Shadowthorn, niektórzy otrzymali pocałunek od Królowej Banshee i kilku przezwyciężyło Pits of Inferno. Niezależnie gdzie pójdziesz, niech to będzie miasto czy lochy, ten określony klimat, który tworzy Tibię jest z Tobą.
Jednakże czym jest ten klimat? Jaki jest unikalny styl który czyni Tibię inną od pozostałych gier? Oczywiście powód grania w Tibię może być zupełnie czymś innym dla różnych graczy. Jednak są pewne ważne czynniki i elementy kluczowe, które są charakterystyczne dla Tibii.

Cecha taka jak na przykład możliwość fizycznego blokowania czegoś swoją postacią w grze wydaje się prosta. Wielu ludzi nie pomyśli nawet o tym dwa razy, ale w rzeczywistości ma ona przeogromny wpływ na sposób gry i na odczucie gry. Ma znaczenie to, że tam jesteś. Jeżeli staniesz na określonym punkcie, ani inny gracz ani potwór nie może przejść przez to miejsce. Więc jeżeli chcesz iść tam gdzie inny gracz już stoi, musisz zadziałać z drugim graczem, gdyż nie możecie po prostu przejść jeden przez drugiego. Możesz użyć swojej postaci jako tarcza, osłaniając swojego kumpla przed atakującym stworem, możesz popychać innych i być popychanym. Oddziaływanie jest wymuszane w grach z środowiskiem bezkolizyjnym, gdzie gracze by po prostu przelecieli przez siebie. Fakt że nie możesz tego wykonać w Tibii zmienia dramatycznie doświadczenie gracza.


http://images.tibia.pl/static/news/blocking.jpg


Inną cechą, która jest często niezauważana jest kafelkowa struktura Tibii. Pomimo tego, iż środowisko w Tibii może wydawać się mniej bezszwowe niż w innych grach, które nie bazują na siatkach, struktura ta pomaga łatwiej pojąć świat Tibii i niektóre cechy. Na przykład, sporą przewagą jest to, iż nie ma niepewności czy coś zostanie poddane efektowi czarowi obszarowemu, np. wiesz dokładnie które 9 kafelków zostaną poddane efektowi użycia przez Ciebie ‘firebomb rune’.

Mniej technicznym parametrem jest kara śmierci. Możesz go lubić lub nie, stało się akceptowanym i głównym faktem w Tibii, iż śmierć postaci ma poważne konsekwencje. Przez lata wielokrotnie wprowadzano zmiany w aspekcie śmierci, zawsze były one tworzone na korzyść gracza (w pierwszej wersji, gdy postać ginęła, była ona zarazem usuwana!). Ciągle jednak, nawet dziś, śmierć jest specyficzną i wielce nieprzyjemną częścią Tibii, która paradoksalnie uwydatnia doświadczenie w graniu, nawet gdy na pierwszy rzut oka może się to wydawać nieoczywiste. Sukces ma o wiele większe znaczenie, gdy możliwa porażka ma swoje konsekwencje. Wyobraź sobie anihilator w świecie w którym nie byłoby kary śmierci. Była by to tylko kwestia czasu, by ukończyć ten quest i nic nie pozostałoby po niebezpiecznym wyzwaniu, jakie posiada te zadanie na ów dzień. Spotkanie twarzą w twarz z nowym szefem potworów byłoby o wiele mniej odważne, gdybyś nic nie tracił przy możliwej śmierci. Nie może być bohaterów na ziemiach bez wyzwań! Oczywiste jest, że śmierć przyjaciela lub twojej własnej postaci dodaje trochę dramatu grze, który bez wątpienia zwiększa emocje i dreszcze; doświadczenie jest jak miecz o dwustronnym ostrzu. Z jednej strony gra ze znaczącą karą śmierci ma większe prawdopodobieństwo na utratę graczy, kończących z powodu bardzo emocjonalnych chwil i rychłą frustracją nad konsekwencjami śmierci postaci. Z drugiej jednak strony, granie w grę, gdzie śmierć nie ma lub ma znikome konsekwencje, bez wątpienia prowadzi do porzucenia gry z powodu czystej nudy. Ironicznie, nawet frustracja na bycie zabitym i utratę czegoś, dostarcza kolejny pozytywne efekt na długoterminowe doświadczenie. Na światach z możliwym PvP, gdzie postać może zostać zabita przez innych graczy, to w twoich rękach leży niepowodzenie innych graczy i oczywiście działa to także w drugą stronę. To kładzie wysoki nacisk na współoddziaływanie, gildie i dyplomatyczne umiejętności graczy – rzeczy które są krwią i oddechem społeczeństwa.

Kontrastem do kary śmierci, w której tracisz sporo doświadczenia i punktów umiejętności, jest możliwość zdobycia nieograniczonej siły w Tibii. W odróżnieniu od innych gier online, Tibia nie ma ograniczenia poziomu i umiejętności. W ten sposób masz możliwość stworzenia postaci o niesamowitej sile. Nigdy nie osiągniesz końca gry, jako iż nie ma takiego. Ponadto, zawsze będą inne postacie poza twoją, które mogą próbować przeszkodzić Ci w twojej drodze do zdobycia kolejnego poziomu. To czyni z Tibii nigdy nie kończącą się rozgrywkę, fakt który z pewnością dodaje urozmaicenia grze.
Posiadanie najwyższego poziomu lub umiejętności na danym świecie, czynni postać znaną w społeczeństwie. Taka popularność z pewnością wpływa na sposób gry, wielu graczy będzie do Ciebie pisało, pytając o przedmioty, ochronę lub pomoc z ‘player killers’. Im większy twój poziom, tym większą masz moc nad innymi graczami, która może być użyta w pozytywny sposób, np. możesz pomagać w pojednywaniu graczy o niższych poziomach, lub negatywnie, np. zmuszając innego gracza do opuszczenia miejsca polowań. Tak więc możliwość zdobywania doświadczenia bez ograniczeń z pewnością ma wielki wpływ na grę wielu Tibijskich graczy.


http://images.tibia.pl/static/news/advance.jpg


Wielokrotnie już słyszeliśmy, iż wiele z cech Tibii prowadzi do ważnego czynnika gry: oddziaływania. Dlaczego oddziaływanie ma tak wielki wpływ na sposób gry? Tylko gdy oddziałujecie z innymi, pewne zjawisko będą miały miejsce. W świecie w którym możecie żyć jeden obok drugiego bez żadnych form współoddziaływania, ludzie nie rozmawiali by ze sobą, więc nie byłoby również żadnych wiadomości które można by rozprzestrzeniać. Jest to bliskie niemożliwemu, by uzyskać znaczenie i rozgłos w większym gronie niż przyjaciele, jeżeli nikt o tobie nie słyszał. Jest jednak szansa, że podczas gry nikt tak naprawdę nie zauważyłby twojego istnienia. Bohaterowie i legendy powstają tylko przez współoddziaływanie, nie przez obojętność.
Inną unikalną cechą, która podtrzymuje współoddziaływanie jest system rozmów Tibii. Prawie żadna inna MMORPG nie ma systemu, który jest tak łatwy i intuicyjny w obsłudze. Prawie zawsze znajdziesz innego gracza na ‘game chat’, z którym możesz porozmawiać na wszechstronne tematy.

Są różne inne dodatkowe elementy w Tibii, które mają wpływ na doświadczenie w graniu. Pierwszym z kolei jest komiksowy styl grafiki Tibii, który nie skłania się ku ciemnym i złowieszczym motywom. Wszakże nie wszystko jest doskonałe i śliczne w świecie fantasy, lecz grafika Tibii nie tworzy ciemnej i ponurej atmosfery dla twojego stylu gry.
Innym punktem który może być łatwo przeoczony jest prosty fakt, iż Tibia nie bierze samej siebie zbyt poważnie. Jest wiele śmiesznych podtekstów w wielu składnikach gry. Niech to będą książki, NPC, odgłosy potworów czy nawet obiekty i obszary, wiele z nich ma humorystyczny element. Tibia ma na celu być zabawna. Z tego powodu możesz znaleźć wiele zabawnych rzeczy w całej Tibii. Jeżeli jesteś ciekawy by odkryć tą część gry, zapraszamy do rozmowy z NPC na wiele różnych tematów, czytania książek i znaków. Miej oczy szeroko otwarte, a znajdziesz żarty i aluzje prawie wszędzie.

Śmieszne elementy oraz inne drugoplanowe informacje o świecie Tibijskim są cechami, które wpływają na grę każdego gracza w różny sposób. W rzeczywistości gracz sam decyduje jak głęboko chce szperać w mitologii i opowieściach o Tibii, i jak bardzo wpłynie to na jego grę. Tibia ma miejsce dla obu typów graczy, jako iż wiele quest’ów nie wymaga byś posiadał pełną wiedzę na ich temat, by je ukończyć. Dla graczy lubiących RPG jest wiele podpowiedzi i sporo opracowanych mitów i nawet filozofii różnych nacji, ugrupowań, grup i obszarów. Raz odkryte i złożone w całość elementy układanki dostarczają różnorodnych informacji i solidnych danych oraz zostawiają miejsce na własne przemyślenia. Ludzie, którzy po prostu chcą polować, zwykle nie interesują się dlaczego smok żyje w określonej jaskini. Mają radość z wyzwania jakie daje smok, zdobyczy oraz punktów doświadczenia jakie zdobywają. Odkrywca również może tam polować, ale on wie, iż walczy ze smokiem, który poszukuje w tych jaskiniach artefaktu, który nieznany spoczywały przez dekady w komorze skarbów imperatora krasnoludów Kruzaka. Obaj gracze mile spędzają ich własny tryb gry i w gruncie rzeczy to jest najważniejsze.

Tibia posiada wiele unikalnych elementów, które wpływają na sposób gry i czynią Tibię inną. Niektóre z nich mają ogromny wpływ na grę wszystkich graczy. Inne będą miały efekt na grę tylko wtedy, gdy gracz będzie tego pragnął. W końcu, jest jeden składnik, który ma największy wpływ na twoją podróż po Tibii – i to jesteś ty sam. Tu docieramy do punktu, gdzie ścieżka zaczyna rozchodzić się dla każdego pojedynczego gracza, gdzie oczekiwania, przyjaciele i wrogowie zaczynają odgrywać znaczącą różnicę w indywidualnym toku gry. Każdy z was ma swoje własne powody i motywy by grać. Dla wszystkich dostarczamy zadowolenie i mechanizmy gry, ale to ty jesteś tym co tworzy różnice. To ty i twoi przyjaciele sprawiają że twoja gra staje się czymś unikalnym i specjalnym. Może właśnie to ty jesteś osobą, która polepsza grę komuś innemu, do stopnia iż staję się czymś więcej niż tylko grą.

Gracz: Jak się masz?
Al. Dee: Dobrze. Jestem taki zadowolony, że mam Ciebie jako klienta.

Mile spędzonych przygód w Tibii życzy zespół CipSoft.


Tekst przetłumaczony przez Tibia.pl


"Oczywiście, że wiem kim jesteś... Moją pracą jest wiedzieć"

"Gdyby byki i konie miały ręce i mogły nimi malować i tworzyć dzieła, jak ludzie, to konie malowały by postacie bogów podobne do koni, i takież ciała im dawały, a byki podobne do byków"

Offline

 

#2 2007-10-07 15:44:41

 Ufek

Zbanowany

Zarejestrowany: 2007-07-02
Posty: 1155
Nick: Ufek Ghoul
Profesja: Aurea (Rookgaard)
Server: 24

Re: Tibia i podróże po jej świecie.

Zauważyliście że Al Dee kupuje pewien ciekawy item? Nie chcę wam psuć niespodzianki jaki, sami zobaczcie i napiszcie co o tym myślicie!

Komu sprzedać
Miasto     NPC    
Rookgaard     Al Dee     150 gp
Rookgaard     Dixi     150 gp
Rookgaard     Norma     150 gp
Rookgaard     Obi     150 gp
Kazordoon     Kroox     12 gp
Edron     Willard     150 gp
Venore     Yanni     150 gp
Ab'Dendriel     Shanar     150 gp
Port Hope     Brengus     150 gp
Ankrahmun     Memech     150 gp
Carlin     Cornelia     112 gp
Darashia     Azil     112 gp
Liberty Bay     Cedrik     150 gp
Thais     Hardek     112 gp
Thais     Sam     150 gp
Thais     Turvy     150 gp
Svargrond     Robert     150 gp
Wyspa Tyrsung     Baltim     150 gp

Ostatnio edytowany przez Ufek (2007-10-07 16:04:42)


http://img202.imageshack.us/img202/9260/stalkerd22.jpg

Offline

 

#3 2007-10-07 17:11:37

Ustii

http://i33.tinypic.com/2v2gq5x.gif

2619571
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-07-23
Posty: 287

Re: Tibia i podróże po jej świecie.

Ja już wiem co to za item .Aż tak ciekawy nie jest... Wątpię żeby ktoś go sprzedał mu


zajonczek ^^
http://img403.imageshack.us/img403/5179/lofl7.gifNie pomagam na gg! Tylko na forum.
http://foteka.pl/full/b158563aa4113c86316e221fcc653a62.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.habbo.pun.pl www.visionpol.pun.pl www.forgottenlegends.pun.pl www.narutots.pun.pl www.etipb.pun.pl